Неправителствени организации прибягват до услугите на звезди на поп музиката и киното, сред които "Бекстрийт бойс", Моби, Мила Йовович и Марион Котийар, за да привлекат вниманието и да окажат натиск върху политически лидери преди срещата на върха за климатичните промени в Копенхаген, съобщи Франс прес.

На 7 декември, когато започва срещата, човек ще може да срещне в датската столица не само участници в преговори и учени, но и поп групи.  

"Бекстрийт бойс", от чиито албуми са продадени 76 милиона копия, ще изнесат концерт, организиран от Европейската комисия. Тя сътрудничи с музикалния телевизионeн канал MTV, за да популяризира инициативите за ограничаване на глобалното затопляне в Европа и да привлече вниманието на младежите. В тази кампания са участвали "посланици", които са свикнали повече със сцените на музикалните фестивали, отколкото с екологични семинари - папата на електро музиката Моби, "Металика", Натали Имбрулия, "Офспринг".

Бившият генерален секретар на ООН Кофи Анан пък поиска от шейсетина звезди, сред които Лили Алън, Марийон Котийар, Мила Йовович, Мелани Лоран, да запишат "музикална петиция" за климата. Става въпрос за ремикс на песента "Beds Are Burning", който бе представен тази есен, по време на Седмицата на модата в Париж.

Този вид инициативи позволява да се привлече вниманието на хора от различни слоеве на обществото, заяви Карин Гаван от "Грийнпийс Франция".

Идеята не е нова. От песента на "Банд ейд" за Етиопия до ангажирането на Джордж Клуни във връзка с конфликта в Дарфур, звездите често са използвани като катализатори. Някои от тях като Боно и Боб Гелдоф станаха привилегировани събеседници на държавни ръководители.

Групата "Рейдиохед" направи равносметка на количеството въглероден диоксид, отделен по време на турнето й, седмият сезон на сериала "24" намали с 43 на сто своите емисии въглероден диоксид, музикални фестивали замениха пластмасовите чаши с такива, които се рециклират.