Хиляди хора се стекоха пред вратите на отворените за публични посещения ателиета на престижни модни къщи и лейбъли в Париж, които са собственост на компанията за производство на луксозни стоки LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), в рамките на нейната инициатива "Особени дни", съобщи Франс прес.

Целта бе да се полюбуват на занаятчийските умения на отделните ателиета, от онези за висша мода и бижута до тези за кожени изделия, обувки, парфюмерия и грим. Ставаше въпрос за ателиета на Christian Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Berluti.

Много хора се редиха на опашка на бул. Монтен 30, за да посетят модна къща Dior. Тя бе отворена няколко часа за посетители. В салоните на този частен хотел, превърнат в ателиета от Кристиан Диор през 1947 г., бяха представени всички занаяти, свързани с историята и успехите й.

Посетителите, разделени на малки групи, бяха развеждани от нещо като гид, който разясняваше специфичната работа в "сянка" на тези служители на модната къща. Вниманието бе фокусирано върху занаятчийските умения при създаването на рокли, часовници, бижута, сакове.

Изложени бяха също няколко рокли за сезона Есен-Зима 2011 г., както и някои митични облекла, като сако и пола, свързани с успеха на стила "new look" на Dior. Ателието за парфюмерия пък предложи ретроспектива на благоухания Dior.