Заради затварянето на Витошка, трамваи № 1 и № 7 ще трябва да минават по локалното платно на булевард Скобелев или точно под прозорците на Донка Емануилова.
"Ама то е толкова тясно това платно, спазени ли са нормите за отдалечаване от сградата, от тротоара, как е възможно такова нещо?", възмущава се Донка.
По норматив, трамвайната линия трябва да бъде най-малко на четири метра от близката сграда, с просто око се вижда, че там разстоянието е по-малко. Рулетката показва три метра, тоест един метър под минималното изискване.
След броени дни от там ще минават по двайсет трамвая на час.
"Ако трябва линейка да дойде, как ще спре линейката с трамваите, как ще се наложи човек нещо багаж да остави, пристига със самолет, с такси, с много багаж, как ще спре да разтовари, това е нещо въобще невъобразим кошмар", допълни Донка Емануилова.
Главният архитект на София се извини на живеещите по Скобелев, за кошмара, който им предстои.
"Това трасе е избрано по принуда, не е избрано, за да ви пречи, защото другата алтернатива за нас е да спрем по целия булевард „България” трамвая, което значи, че сто хиляди души ще ги лишим от транспорт", каза Петър Диков.
Уверенията на общината са, че веднага щом метростанцията на кръстовището на "Патриарх Евтимий" и "Витошка" стане готова, ще се върне обичайният маршрут на трамваите. Това ще продължи около година.