Този кодекс е общовалиден за всички участници в рекламната индустрия и определя правилата на професионално поведение в бранша.

Какво печелим от това като потребители разказва Борислав Лазаров.
 
Вероятно сте гледали реклама, която ви е подразнила, обидила или поставила в неловко положение пред детето ви, например. От днес вече ще можете да сигнализирате за рекламни послания с неподходящо съдържание за деца и непълнолетни, дискриминация по пол, раса, етнос и религия. Правата ни на граждани и потребители ще бъдат пазени от Националния съвет за саморегулация, който днес прие правила за реклама и търговска комуникация в България.

"Това е осъзнат процес, доброволен, и всички членове, които приемат Кодекса, се задължават доброволно да приемат и решенията на Етичната комисия тогава, когато някоя от рекламите наруши някои от правилата", заяви Ели Герганова, председател на Националния съвет по саморегулация.

От днес на сайта http://www.nss-bg.org/  можете да подавате сигнали и жалби за нарушения на Етичния кодекс за реклама. Тази процедура е безплатна. Основната задача на Етичната комисия е да анализира рекламни послания, срещу които има подадена жалба и да взима решения.

"Разбира се, една реклама не би трябвало само да е законна, тя трябва да е и морална, трябва да отговаря на много повече изисквания от тези, записани в Закона. И затова, каквато е традицията, медиите отново имат този свой водещ процес - ако досега сме се регулирали в други области, от днес цялата рекламна индустрия започва този процес, и в рекламата, и в останалите видове търговска комуникация", отбеляза Гриша Камбуров, изпълнителен директор на АБРО и председател на етичната комисия.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето