
Хората могат подсъзнателно да забележат послания, особено ако те са отрицателни, сочат резултатите от британско изследване, цитирани от Би Би Си. На участници в три експеримента в Юнивърсити колидж в Лондон за кратко били показани думи, които те трябвало да определят като емоционални или неутрални.
Изследването показва, че способността да реагираме на малки намеци ни помага да избегнем опасности и може да е полезна в областта на маркетинга. Някои критици обаче са на мнение, че няма доказателства, че същите резултати ще се получат извън лабораторна среда.
Проф. Нили Лейви от лондонския Юнивърсити колидж показал на 50 участници поредица думи на компютърния екран. Всяка от тях се появила на екрана само за частица от секундата, т.е. изчезнала прекалено бързо, което не позволило на участниците съзнателно да я прочетат. Думите били с различно внушение - положително (бодрост, цвете, мир), отрицателно (агония, отчаяние, убийство) или неутрално (кутия, ухо, чайник).
След появата на всяка дума участниците трябвало да определят дали тя е с емоционално (положително, отрицателно) или неутрално внушение и до каква степен вярват, че са направили правилния избор.
Изследователите установили, че участниците отговорили по-точно, когато ставало дума за думи с отрицателно внушение, макар и да смятали, че просто са налучкали отговора. 66 на сто класифицирали правилно думите с отрицателно внушение и едва 50 на сто - думите с положително внушение.