След като вчера 1700 пътници престояха шест часа в блокирани заради катастрофа влакове, днес екип на bTV провери как БДЖ информира своите пътници за проблеми с разписанието на влаковете.

Проверката направи Радослав Чолаков.

След вчерашната случка по линията София-Пловдив възникна фундаменталният въпрос - ако нашият влак спре с часове, от къде да получим информация за това кога ще тръгне отново.

"Нямат радио във влаковете и не може да се получи, навремето имаше такива, имаше радиоинформация, имаше музика, имаше много работи", коментира пътуващ.

"На нашата гара Черниче, няма кой влак идва, кой влак заминава, не се прави", сподели друг.

В БДЖ има стройна система за денонощно наблюдение на движението на влаковете, уверяват от ръководството на пътнически превози.

"Когато стане пътно-транспортно произшествие или някакво нарушение на графика за движение на влаковете, диспечерите на Национална компания "Железопътна инфраструктура", който е водещ, дава описание на случилото се произшествие", заяви Стефчо Събчев, директор на "БДЖ - Пътнически превози".

След това информацията отива при началника на влака, който вече я съобщава на пътниците. Те на свой ред научават защо влакът е спрял - или по радиоуредбата, или във вид на текстови съобщения, които се появяват на екрана в купетата на тези модерни влакове.

Проблемът е, че подобна модерна система за информация, има само в новите влакове. В по-старите информацията се предава от кондуктора от купе на купе.

При този начин на предаване на информацията е възможно да възникне и така нареченият "шум в канала за комуникация".

"Кондукторът, докато отиде да вземе информация до началник-влака и да се върне, минава време, естествено. Или пък, ако вземе да уведомява от първия до последния вагон, ще минат най-малко седем-осем-десет минути", каза Събчев.

Ако влакът ви спре и вие се чудите какво става, винаги се обръщайте за информация към кондуктора и началника на влака. И бъдете търпеливи.

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето