
Националната пътна агенция обяви криза със зимното поддържане на пътищата.За втора поредна година не е ясно кой ще чисти и поддържа голяма част от пътищата в страната. По данни на агенцията от 90 договора за снегопочистване само 14 ще са действащи през зимата.
Без договори за зимата са области като Сливен, Ямбол и Смолян. Точно там преди две години хиляди коли попаднаха в снежен капан. Тогава се оказа, че фирми са печелили поръчки да чистят на различни места, но с една и съща техника.
Сега 41 пътни участъка вече са останали без поддържаща фирма, а договорите за 35 изтичат след Нова година.
Кметът на Ямбол е притеснен за района около "Петолъчката":
"Аз си спомням лично зимата на 2007 г., когато почти целия трафик за известен период от време беше отбит през Ямбол, тъй като Пътен възел "Петолъчката" беше тотално затворен и тогава се убедих, какво значи да се разчита на помощта на държавата", каза Георги Славов.
В Смолян от четири години чакат помощта на държавата - участъци от пътя до Арда са пропаднали и всяка зима създават опасност за движението.
"Ако се тръгне от Смолян в посока Арда, Горна Арда, ние имаме четири пропадания, които са от времето на наводнението и за мен те са опасни. Държавата и общините трябва да бъдем по-строги - да има съвременна техника, техниката да не е от времето на ТКЗС-тата. Фирмите, които избираме да бъдат добри партньори, така че да могат да си осигурят материалите", казва Дора Янкова.
От Националната агенция "Пътна инфраструктура" отказаха интервю с новия директор Димитър Иванов, поради заетостта му. В агенцията е създаден кризисен щаб, който да осигури зимното поддържане на пътищата. Според експерти обаче няма начин 76 обществени поръчки да приключат в такъв кратък срок и затова ще се наложи временно да се наемат старите фирми.