Повечето от актовете са за нарушения, свързани с немарливост в поддържането на документацията. Често липсват каквито и да е етикети и информация за произхода на хранителните продукти. Хигиената в кухните не винаги е на завидно ниво.
Специалистите разказват, че културата на потребителите вече се променя. На ден проверяващите реагират на 10-15 сигнала, подадени от недоволни клиенти.
Инспекторите имат задача като за маратон - повече от 15 хиляди хотела и заведения трябва да бъдат следени в пика на сезона.
Около 300 обекта се проверяват на седмица по южното Черноморие. Повечето нарушения са свързани с документите.
Максимата, че скъпо е равно на качествено, не винаги е вярна. Дори престижни хотели си позволяват грешки, за които клиентите трудно могат да си затворят очите.
И макар че собствениците на заведения вече са свикнали с постоянното присъствие на проверяващи, отличниците все още се броят на пръсти.