Масирани проверки текат в заведенията по морето. Агенцията по храните вече състави повече от 100 акта за нередности. Инспекторите следят за качеството и произхода на стоките.

Повечето от актовете са за нарушения, свързани с немарливост в поддържането на документацията. Често липсват каквито и да е етикети и информация за произхода на хранителните продукти. Хигиената в кухните не винаги е на завидно ниво.

Специалистите разказват, че културата на потребителите вече се променя. На ден проверяващите реагират на 10-15 сигнала, подадени от недоволни клиенти.   

Инспекторите имат задача като за маратон - повече от 15 хиляди хотела и заведения трябва да бъдат следени в пика на сезона.

Около 300 обекта се проверяват на седмица по южното Черноморие. Повечето нарушения са свързани с документите.

Максимата, че скъпо е равно на качествено, не винаги е вярна. Дори престижни хотели си позволяват грешки, за които клиентите трудно могат да си затворят очите.

И макар че собствениците на заведения вече са свикнали с  постоянното присъствие на проверяващи, отличниците все още се броят на пръсти.