
Продължаваме с темата за ремонта на участък от една от най- натоварените пътни артерии, особено през лятото. Днес е и първият работен ден, в който пътуващите към София от югопзападна България се сблъскват с ремонта на критичната отсечка Перник-Владая-Княжево.
Там трафикът е пренасочен в едно платно и това допълнително натоварва движението. На място е и нашият репортер Богомил Грозев.
На тапата на пътя София-Перник са се образували километрични задръствание. Има колони с автомобили, точно преди контролния пункт на полицията на входа на Владая.
Нашият екип беше тук и днес около обяд, когато трафикът е чувствително по-слаб и въпреки това напрежението сред шофьорите беше голямо.
Затварянето на няколкокилометровата отсечка на пътя София-Перник между Черния кос и Владая допълнително запушва критичния участък. Борси Борисов със сетни усилия се измъква от блокадата, преди двигателят на автомобилът му да прегрее.
"То за цяла югозападна България се минава оттук. Не може да не стават задръствания. И на мен ми загря автомобила", каза той.
Хората, които живеят във Владая и района нямат никаква алтернатива, за да стигнат до София. За перничани, които работят в София или пътуват по работа обаче има алтернативи. Едната е влак, а другата обходния път през Мало и Голямо Бучино и Суходол. Обиколното трасе обаче никак не е за предпочитане, заради изключително тежкото състояние. Шофьорът на бус - Иван решил да ползва алтернативното трасе, но закъсал.
"Чисто нова гума отиде на кино. Е тука на един камък и гръмна", каза той. Иван предпочита да минава по разбития път, но да не рискува през Владая.
"Трябваше поне единия да го направят и след това другия", допълва той. Казва, че в час пик до София пътува около час и половина. Минава обаче "оттук, защото там е много движение и стане ли една катастрофа - край".
Очаква се до средата на месеца да се пусне 5-километра от новата магистрала "Люлин", но те едва ли ще са от полза, ако старият път, по който трябва да се продължи след магистралата остане в същото тежко състояние.
Потърсихме за коментар и Пътната агенция, която очаквахме да обясни защо едновременно се ремонтират и основното и алтернативното трасе, но от агенцията отказаха да застанат пред камера - поне днес, както обясниха от пресцентъра.
Потърсихме и другата страна по този важен въпрос - полицията, която трябва да контролира и регулира трафика. Пред камерата на bTV застана началникът на сектор "Контрол на пътното движение" към "Пътна полиция" Димитър Мичев.
Той обясни, че това са планирани ремонти, които трябва да бъдат извършени и времето с най-ненатоварен трафик е през месеците юли и август. Уговорката е, че за 20 дни ремонтът ще бъде приключен, каза още той.
Макар и по-бавно да става движението, по-добре пътуващите да използват обходните маршрути – Перник – Мало и Голямо Бучино – София и София – Дупница - Самоков – магистрала Тракия през Ихтиман, препоръча Мичев.
Редно е също така в един автомобил да се превозват повече пътници, да се комбинират шофьорите, да се използва градският транспорт или БДЖ, подчерта той. Димитър Мичев използва и ефира на bTV, за да се извини на пътниците за причиненото неудобство.