Продължават дискусиите по новия закон за електронните медии. Днес във фокуса на вниманието са финансирането на обществените радио и телевизия. Богомил Грозев следи темата:

Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори, в която влизат всички големи частни електронни медии в България иска да спре излъчването на реклами по държавната телевизия, тъй като тя получава и бюджетна субсидия, което нарушава конкуренцията на пазара.

"Не е въпрос в чисто егоистичния интерес на частните телевизии. За да има нормална конкурентна среда, за да е защитен обществения интерес, считаме, че една публична телевизия не би следвало да се намесва на рекламния пазар”, заяви Яна Иванова.

Масовата практика в Европейския съюз е обществените телевизии да се финансират или само от бюджета, или само от реклама. В по-честият случай реклами има само в търговските телевизии. Тази практика се прилага в редица големи европейски страни. А там, където държавната медия участва на рекламния пазар, държавата не дава нито една стотинка.

"Когато стартираме на едната линия в началото на годината на рекламния пазар bTV и Нова стартират наравно, а БНТ стартира със 60 милиона преднина. Това е дълбоко несправедливо и затова искаме тези европейски норми да бъдат вписани в новия закон”, каза Силва Зурлева.

"В повечето държави финансирането е смесено, наистина. Там където се премахва рекламите, дори и в един оператор, като ББС трябва да дефинираме от къде искаме БНТ да остане без реклами, ако вървим в тази пътека, което за мен не е добре”, коментира Вяра Анкова.

Ако няма реклами, БНТ ще иска повече бюджетни пари, или такси за зрителите. Последното обаче е трудно приложимо, според медийните експерти.