Още по време на европейските избори партиите обръщаха повече внимание на това да казват негативни неща за конкурентите си, вместо да изтъкват своите предимства. Много малко партии правиха позитивна кампания. Това коментира в предаването "Тази сутрин" политологът Димитър Аврамов и допълни:
"Ще ви върна назад в европейските избори. Позитивна, строго позитивна кампания изцяло правеше май само НДСВ тогава и те спечелиха от това. Синята коалиция тръгна много негативно, след това се поправиха и виждате, че последните две-три седмици вървят добре с позитивна кампания. БСП се клатушка от остро негативна кампания към...с някой друг позитивен клип.(...)
Смятам, че БСП сгреши. Сгреши защото това е сериозна партия с много членове, с общности, и би трябвало да разгърне социалистическата визия за това какво се случва, как се управлява една страна в кризисна ситуация. Вместо това те тръгнаха на остра и негативна кампания, да припомнят какво е било преди 10 години. Дори няма да се връщам, защото половината от клиповете казват неверни неща".
Повече за изборите вж. на Izbori.btv.bg