Три дена в месеца, по 12 часа на ден, той стои в колата и отбелязва колко леки коли, автобуси, тежкотоварни автомобили и ТИР-ове преминават през определен участък. Да стоиш 12 часа в един автомобил при 40 градусова жега без климатик, звучи като наказание, но всъщност е работа. Която е не по-малко трудна и през зимата. А ако отговаряш за натоварен район, например входа на магистрала "Тракия" към София, задачата се усложнява още повече.
От Института на пътните технологии признават, че данните от архаичното преброяване са изключително неточни, но целта е да се отчитат тенденции. През последните три години например се забелязва намаляване на трафика, но все още не може да се твърди, че това е постоянна тенденция, която е плод на някакви икономически показатели.
Наскоро от Пътната агенция обявиха, че ще открият процедура за избор на фирма, която да направи електронно преборяване. Вариантите са няколко - датчик, който се монтира в асфалта, радар или специални камери, които разпознават автомобилите по силуета. Те ще могат да служат и за нуждите на КАТ на пътя. Ще функционират по същия начин, по който работят и сега действащите камери, но ще са много повече - около 200.