
Кампанията за европейските избори се трансформира в първи тур на националния вот и няма нищо общо с европейската идея. Това заяви социологът Петър-Емил Митев.
Започналата кампания за европейските избори е провинциална и груба, а кандидатите в по-голямата си част са неизвестни лица с неясна мотивировка и идеи, твърди социологът.
"Европейзира ли се наистина нашия обществен живот? Евроизборите са идеален повод за обществени дебати по този ключов въпрос. На практика той е изместен от националната политическа интрига и коментари като това дали генерал Х ще стане премиер и дали ще вземе финансиста Y за финансов министър", коментира Петър-Емил Митев.
България има фундаметално неразбиране за идеята на европейските избори, смята социологът Андрей Райчев. "На въпрос какво трябва да правят евродепутатите, концептуално се отговарят глупости - трябвало да представляват България. Това е все едно на въпроса - какво трябва да правят депутатите в българския парламент да казваме, че трябва да управляват Хасково. Те не трябва да представляват Хасково, а трябва да казват накъде да върви България - на ляво, на дясно и така нататък", отбеляза той.
Райчев предупреди, че финансовата криза в навечерието на изборите все още не се е проявила. А психозата около нея наподобява по-скоро на пищене пред зъболекарския кабинет.
Още за изборите вж. в Izbori.btv.bg.
