Един милион лева ще похарчи държавата за топки антистрес и други рекламни материали. Кой трябва да се възползва от топките и каква всъщност е целта им, разказва Румяна Стоилкова.
Антистрес топките всъщност имат за цел да привлекат вниманието към възможностите на програмата "Развитие на човешките ресурси”. Екипът ни реши да провери как се възприемат топките и подсказват ли на хората, че могат да се преквалифицират и обучават по европрограмата.
Освен за топките, които оказва се не постигат търсения ефект, пари от обществената поръчка ще отидат и за други информационни материали като балони, ключодържатели, чаши "Магове", тениски, шапки, чадъри и брошури. От социалното министерство обясниха че определените за целта пари не могат да бъдат похарчени за друго, въпреки че е криза. Причината - такава е договорката с Брюксел.
"Все още сме в един много начален етап на усвояването на фондовете и неизпълнението би било по скоро в ущърб на нашата позиция и нашите ангажименти към Европейската комисия", обясни началникът на отдел "Програмиране и планиране" Иван Кръстев.
Кой ще изработи рекламните материали за 1 млн. лева, ще стане ясно след провеждане на обществена поръчка, а мераклиите да я спечелят са 11 фирми. В крайна сметка ще бъдат избрани трима.
"След това те ще се борят помежду си с по-ниски цени от тези, които сега са предложили", каза експертът в Министерство на труда и социалната политика Лили Анастасова.
