Все повече хора се качват на колела. Увеличават ли се обаче и възможностите за каране и паркиране на велосипед в столицата, ще разберем от репортажа на Стоян Георигиев и оператора Валентин Василев.

Докато партийните централи се борят кой първи да изчисти София, строителството на велосипедната инфраструктура в столицата не спира даже и в почивните дни. Работи се по бъдещата вело алея от Княжево до площад Македония. А днес ще бъде открита велосипедната пасарелка, която свързва готовата алея от Театър София с подлеза на НДК.

Един от хората, които ще използват новите придобивки е Асен Браничев. Той ходи на работа с велосипед, но смята, че вело алеите няма да са достатъчни, за да накарат максимален брой софиянци да зарежат автомобилите и да се качат на колело.

"Паркингите...този въпрос също е много важен. Къде да си го оставиш, дали ще ти го откраднат. Ето Мола например, това е едно място ново, построено е преди две години, и въпреки всичко не е помислено за колело. Ето тук могат да се съберат 20-тина стойки. Има много клиенти на Мола, които се придвижват с колело, може и служители вероятно. Аз съм клиент на Мола, но няма къде да си оставя колелото, когато посещавам този търговски обект", заяви Асен Браничев.

Много велосипедисти смятат, че липсата на паркинги за велосипеди и изобщо сигурни места, където да се оставят колелата, е по-голямата пречка пред развитието на този вид транспорт отколкото липсата на достатъчно алеи.

Днес Асен разбира, че до новата метростанция на стадион "Васил Левски" ще има паркинг за колела. Току що е монтиран.

"Впечатлен съм. Страхотно! Никога не съм виждал такова нещо. Първия велопаркинг в България".

Велопаркингът до стадион Васил Левски ще бъде охраняван от служители на метростанцията. Има над 200 места.  Така оправданията, че автомобилът няма алтернатива в София стават все по-неоснователни.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето