Последният случай, който показа невъзможността на държавните институции да реагират, бе инцидентът край Созопол преди две седмици. Тогава се удави дете пред безучастния поглед на присъстващите. Други две деца бяха спасени, но от доброволци.
При по-сериозно бедствие като нефтен разлив или корабокрушение, страната не би могла да изпълни ангажиментите си по международните конвенции, предупреждават специалистите. Единственият спасителен кораб - "Перун", от години е изваден от експлоатация и е оставен да ръждясва без никаква поддръжка. Бившият главен механик на кораба Николай Димчев е участвал в спасяването на десет плавателни съда. Действащите в момента катери не могат да заместят "Перун", защото могат да излизат при вълнение до три бала и максимум на пет мили от брега.
Моряците твърдят, че за държавата ще бъде по-евтино да даде пари за ремонт на "Перун", отколкото да търси нови кораби. От Министерството на транспорта обаче обясинха, че за момента не се предвижда такъв ремонт на спасителния кораб.