С 59 на сто са намалели продажбите на нови и употребявани автомобили в България през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година. На фона на този драстичен срив, продажбите на велосипеди у нас са нараснали с над 30%. Дали кризата или нещо друго качва българина на колело?
Според производителя на велосипеди Драгомир Узунов кризата е не е основната причина все повече хора да се насочват към велосипеда.
"Може би двустранно е засегнато. Според мен по-голямата част е това, че културата на българина се доближава да това, което е средния европеец. Тоест, не го възприемат велосипеда като селянина с колелото, а много хора са надраснали това ниво и си позволяват да се качат на велосипед, защото това е спорт, това е здраве. Това е много по-добро средство за придвижване в градска среда", заяви Драгомир Кузов, производител на велосипеди.
Ролята на колелото в живота на градския човек също се променя драстично през последните години.
"Също така се забелязва тенденция велосипедът да се използва като транспортно средство. Всички ние го забелязваме по улиците на София. Тоест, хората преминаха от класически маунтин байк велосипеди към сити, градски велосипеди, които са оборудвани допълнително с калници, с багажници, кошници, понякога с дисаги. Тоест, ходят на пазар, ходят на работа хората с велосипеди.
Това са велосипеди на цени 500 - 700-800 лева. Имат преден амортисьор с олекотени рамки. Подходящи са за каране продължително. Можете да карате, имаме клиенти, които са извървели 30 хиляди километра с такъв велосипед без да ми се налага какъвто и да било основен ремонт", обясни още Драгомир Кузов.
В петък ще бъде готова последната отсечка от единствената велоалея в столицата от парка на Театър София до НДК. Така разстоянието от бул. Мадрид до Националния дворец ще може да се изминава безпрепятствено за по-малко от 10 минути без значение от трафика.
Въпреки новата придобивка, велосипедната инфраструктура на столицата, отчайващо изостава от тенденциите в останалите европейски столици.