
Онлайн допитванията в Интернет набират все по-голяма популярност сред бизнеса и политическите партии, които все по-често използват този вид проучвания, за да подготвят програмите си. Интернет базираната анкета, която президентът на САЩ Барк Обама активно използва за написването на предизборната си платформа, вече има и българска версия.
Американската версия на интернет сайта Бъздаш, който беше използван от щаба на Барак Обама по време на изборите вече е достъпен и за българските партии и политици.
"Екипът на демократите, в частност екипа на Барак Обама използва сайта, за да тества над 4000 проучвания, идеи, които са преминали през сайта. Освен това, политиците съвсем свободно, без това да им е разход, могат да използват, за да тестват определени идеи", заяви Милко Георгиев.
За разлика от традиционните социологически проучвания по телефон или чрез анкетни карти, виртуалното допитване не е представително, но дава възможност за много по-прецизни анализи на различни групи от хора и проучване на въпроси по много чувствителни теми.
bTV е една от малкото медии, които започнаха такова допитване към своите зрители на интернет страницата на телевизията преди повече от година.
"Ние се превърнахме в един много силен барометър на хората по всякакви въпроси и най-вече свързани с политиката и начина, по който се управлява нашата страна", заяви маркетинг директорът в bTV Петя Терзиева.
Средно в анкетите на сайта на bTV участват между 5000 и 15 000 души. Допитванията са свързани с актуални за деня въпроси, както и с конкретни политически теми.
В момента е активна една подсекция на btv.bg - koeevazhno.btv.bg., която дава възможност на хората да посочат на политиците коя за тях ще е най-добрата платформа за изборите. Анкетата е в партньорство с "24 часа" и "Дарик". Тоест, една активна политическа партия би могла да си направи предизборната платформа на база на допитването, което прави bTV в своя сайт.
