Световната мрежа беше едно от последните места, чрез които производителите на любимото за руснаците питие се надяваха да увеличават продажбите си, пише вестник "Ведомости".

Рекламата на алкохолни напитки в Русия е позволена само на местата, където се продават.
Затова рекламата в интернет е също толкова извън закона, колкото тази по телевизията или на улиците.

Представителството на руското министерство на антимонополната политика в Санкт Петербург нареди да бъде закрита интернет страницата на "Веда Система" - компанията, която произвежда популярните марки "Матрица" и "ВалцБостън". Един от водещите производители на водка - "Ливия", който всеки месец доставя на пазара 2 милиона и 600 литра от напитката, доброволно затвори своя уеб сайт, за да избегне налагането на глоба.

Според вестник "Ведомости" кампанията анти-водка все още не е стигнала Москва, където сайтът на "Виноград" в интернет все още функционира нормално. Страницата дори предлага видеоигра, в която участниците наливат равни количества водка в три виртуални чаши. Наградата, разбира се, е бутилка водка, отбелязва "Ведомости".