Новото божоле от прехвалената реколта 2011 излиза днес на пазара и ще зарадва милионите любители на виното във Франция и по света.

Лансирането на култовото червено вино има 60-годишна традиция зад гърба си и е известно с пищните си планетарни маркетингови кампании. Тази година производителите държат да възхвалят чудесната реколта и да потушат критиките, че популярността на божолето се дължи повече на рекламата, отколкото на истинските достойнства на виното.

"В началото на моята кариера излизането на новото божоле беше повод за срещи и за общи трапези с приятели, си спомня Еманюел Делма, консултант-сомелиер и експерт по вината. Но днес събитието е вече демоде. Потребителите вече не приемат с лекота лошите вина и залагат на насладата от консумацията, дори ако това им излезе малко по-скъпо”.

Новото божоле се продава средно за 4 евро бутилката. То е приготвено за по-малко от 10 седмици и за мнозина производители пласирането на брaнда представлява една изключително изгодна операция.

Новото божоле се произвежда от грозде от сорта гаме. Реколтата oт тази година, която се характеризираше с необичайно добри климатични условия и ранен гроздобер, предполага по-високо качество от по-малки количества грозде. Така че сегашното божоле е имало малко повече време да узрее и ще е много по-добро от обичайното, пускано всяка година в третия четвъртък на месец ноември.

Френски декрет от 1951 г. разреши на производителите да пласират на пазара вина от същата година най-рано през месец декември. Но хората, които произвеждаха новото божоле, успяха да договорят по-ранна дата и тя бе изтеглена в средата на ноември.

Виното се пуска в продажба веднага след като е спрял процесът на ферментация. То е леко и ярко и често има плодов привкус на вишни, малини, а тази година – и на банан. За мезе снего се сервират месо, колбаси или сирена.

През миналата година бяха продадени 35 млн. бутилки. 7,5 млн. попаднаха на щандовете на френските супермаркети, 15,5 млн. бяха предназначени за експорт, а останалите количества отидоха по барове и ресторанти. Най-големи консуматори на новото божоле във Франция са парижани, с 1,3 млн. изпити бутилки. Япония е най-големият експортен пазар за тази стока със 7 млн. пласирани бутилки. Следват САЩ с 2,4 млн. продадени бутилки и Германия - 1,2 млн.