Една трета от медиите у нас ще фалират заради свиването на рекламния пазар в условията на криза. Това прогнозира председателят на Асоциацията на рекламните агенции в България Красимир Гергов по време на рекламен форум, който се проведе в НДК.
Прогнозите на аосициацията са, че много от малките играчи на медийния и рекламния пазар у нас ще се обединят, за да избегнат фалита.
След като през последните няколко години рекламният пазар бележи постоянен ръст, за 2009-та се очаква спад между 20-30 процента.
Най-сериозно отражение ще има върху медиите със високи рекламни тарифи.
Очаква се телевизиите да намалят цените за реклама с над 25%, докато при печатните медии се предвижда увеличение.
Свиването на рекламния бизнес се наблюдава в световен мащаб. В Америка през първите 6 месеца на кризата са фалирали над 120 всекидневника.
"Ние сме пак по-добре в сравнение с останалата част на Източна Европа, тъй като там спадът е много по-голям, отколкото е в България", заяви Красимир Гергов.