Банките съветват да пазите кредитната и дебитната си карта като портмонето си, въпреки че имате код, който разрешава теглене на парите. Дори и ПИН код не може да ви опази от техническите грешки, които превръщат картата ви в разсипано портмоне.

Когато през юли Кристина въвежда три пъти грешен ПИН код при опит да плати в магазин, момичето очаква картата й да се блокира. Случва се нещо друго - Кристина безпроблемно тегли от банкомат със стария си ПИН. А няколко месеца по-късно с изненада открива, че може да плаща в магазини, без да въвежда секретните числа. И никъде не и искали ПИН код и лична карта.

Касиерка в хипермаркет казва, че й се случва за първи път. Кристина е пазарувала без да въвежда ПИН код в поне четири големи магазина в София. Притеснява се за сигурността си и звъни на дежурните в банката.

„Вероятно сте сбъркали ПИН код, когато сте плащали и затова при пос устройствата при следващи опити системата не изисква такъв”, обясняват от банката.

Заедно с Кристина потърсихме отговор от ръководството на банката защо е възможно картите вместо да се блокират от сгрешен ПИН, да се освобождават от парола.

Петър Славов, председател на УС на банката, обеща техническа проверка. Румяна Тодорова, изпълнителен директор на банката, каза, че не би следвало това да е възможно. ПИН кодът не се е активирал, защото пост терминалът е от по-старите, каза Тодорова.

На въпрос дали всеки крадец много лесно може да открадне нечия карта, да въведе три пъти грешен код и след това да пазарува на воля, Тодорова каза, че сгрешаването на кода блокира  картата. А случилото се с картата на Кристина е на много стар пос терминал, което очевидно технически е възможно. Но такива оплаквания имало рядко.

Кристина запомни, че отговорността за картата й е нейна и сама трябва отново да активира ПИН кода си, за да има защита. А ние така и не разбрахме как е станала техническата грешка и дали ефектът с падането на ПИН кода може да бъде масов.