Все по-често в магазините се обявяват промоции на стоки, които обаче не се поддържат в наличност. Това сигнализираха зрители на bTV, а наш екип направи проверка.

Според закона, когато търговец обяви намаление, отстъпка или промоция за дадена стока, той трябва да я поддържа в наличност за почти целия период, в който предложението е валидно.
Потребители обаче се оплакват, че търговци не поддържат в наличност промотирани стоки още от първите дни.

Владимир Марчев, който прочел в Интернет за промоция на мобилен компютър, вече три седмици не може да си го купи.

"Отидох в магазина, но казах, че нямат налични. След няколко дни отидох пак, но казаха, че имат, но всички са запазени. Отново отидох, но този път липсваха някакви други устройства", сподели Владимир Марчев.

Това обаче се оказва, че е практика не само при техниката.

От Комисията за защита на потребителите обясняват, че търговците предприемат тази стратегия - обявяват атрактивни продукти на ниски цени с цел, да привлекат потребителите и да им продадат друга подобна стока, която се намира на рафта до стоката, за която е обявено намаление.

"Ако приемем, че тази промоция е за 10 дни и в рамките на 9.5 дни тя е била в търговския обект бих казал, че в случая нещата стоят съвсем нормално. Но ако това нещо стои по този начин и потребителят отива на втория, третия ден и не може да намери стоката тогава влизаме в нелоялна търговска практика, която е забранена", обясни Дамян Лазаров.

По закон глобите могат да стигнат до 10 000 лева, в зависимост от това колко потребители засяга нарушението.

"Няма много голяма активност от страна на потребителите в следствие на тази търговска практика. Повечето случаи са в следствие на наши сезирания от брошури, обяви във вестника, Интернет".

От Комисията за защита на потребителите припомнят, че уговорката "до изчерпване на количествата" за дадена промоция е нелоялна търговска практика и хората може да подават сигнал в комисията за подобни търговски похвати.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето