Военните пилоти масово напускат армията, заради ниските заплати. Само за последните няколко години, 50 асове са преминали на високоплатена работа в граждански авиокомпании.

Рискованият труд по охрана на въздушното пространство е постоянен ангажимент, който имаме към НАТО. Преди два месеца ви разказахме, как българската държава заплаща по 4,80 лв. на дежурство за изпълнение на тази отговорна и опасна задача.

Месец и половина след репортажа на bTV министерството е увеличило размера на парите за дежурството по охрана на въздушното пространство 7 пъти.

Въпреки тази мярка подготвените бойни пилоти продължават да напускат заради по-високи заплати в гражданските авиокомпании. Правото да управляват граждански самолет обаче им струва близо 30 000 лева - сума която пилотите плащат от собствения си джоб. В новия закон за отбраната военното министерството предлага да осигури на пилотите така нареченият бревет - лиценз за гражданска специалност.

"Предложението е тези бревети да бъдат заплащани от Министерство на отбраната с цел задържане на летците като стимул. А пък те ще подписват договор да изпълняват своята служба", заяви министър Николай Цонев.

Министерството обмисля да им връчва лиценза за гражданска авиация след навършване на нужните 15 години за пенсия. Ако пилотите не желаят да служат толкова дълго ще трябва да си платят документа на министерството.

 

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето