Тежка остава навигационната обстановка по цялото протежение на река Дунав. Част от товарите достигат до входовете на пристанищните комплекси, но не могат да застанат на позиция за разтоварване. Особено голям е проблемът за Гюргевския порт, откъдето са потърсили съдействие от Агенцията за проучване и поддържане на плаването по река Дунав.

Агенцията  в Русе разполага с уникална техника от плаващ кран и дълбачка. Вече на няколко пъти румънските пристанищни власти са отправяли молби за ползването на плаващия кран. Причината е, че пристигащите контейнеровози със стоки от Китай за Букурещ са с дълбочина на газене около 2 метра, а в момента допустимото газене в Гюргевския порт е 1,40 метра.

От Агенцията коментираха, че подобна цикличност на речното ниво се наблюдава на всеки 10 години, но такова затруднение като сегашното не е имало от 50 години насам. Причината е бързото спадане на нивото и невъзможността реката сама да си направи по дълбоко корито. Според експертите трябва част от реката да се отбие и да се накара да минава през основното легло - там, където е корабоплавателният път.

Агенцията вече е направила две нови трасета за корабите в районите на Батин и Вардим, а днес се работи в района на остров Белене.