В 6,18 ч. на Централна гара пристига пътническият влак от Варна, последният вагон е спален и видимо се отличава от останалите. За спалния вагон са платени 550 хиляди евро, произведен е преди 30 години във ФРГ.
Българските железници притежават още 11 вагона като този. Останалите 18 от същата сделка още стоят на митницата. Настоящото правителство отказва да плати за тях, защото смята сделката за неизгодна.
"Вагоните са с 11 купета, малко по-тесни са. С климатик е, с химически тоалетни, по хубаво е изпълнението от другите... 8 лева е билетът”, каза Юлиян Костов, шафнер.
Бившият заместник-транспортен министър Георги Петърнейчев, посочен като човека, одобрил сделката за вагоните каза, че цената е добра.
„Един нов вагон струва 2 милиона немски и френски и че 500 хиляди при добро техническо състояние и да има гаранция е напълно нормално”, обясни Георги Петърнейчев.
300 лева пък струват униформи, с които са облечени служителите на БДЖ. За сравнение - средната заплата във компанията е горе долу толкова- 308 лева.
Проверка на bTV установи, че на свободния пазар същите костюми струват максимум 50 лева.
Потърсихме фирмата, доставила дрехите на шесторна цена. На улица „Леге” 10, където е офисът на фирмата не намираме никого - изнесли се преди седмица, казват съседи. Бившият шеф на БДЖ от времето на двете сделки за милиони не беше открит за коментар.