Един от основните проблеми в българското училище в момента е липсата на дисциплина, каза министърът на образованието Даниел Вълчев. Според него трябва да има сериозни наказания за учениците, но и за учителите.

Въвеждането на оценка за поведение е едно от възможните решения за справянето с лошата дисциплина в българското училище. Според министъра на образованието има пряка връзка между дисциплината в клас и усвояването на знания от подрастващите.

"Въвеждането на оценка за поведение по строги критерии, при едно по-строго отношение към децата, би повишило дисциплината и би повишило резултатите в учебния процес", каза Вълчев.

Наказанията за децата, които нямат добро поведение, няма да повлияят пряко на техните оценки. Като санкция се предвижда по-буйните ученици да остават след учебно време или през почивните дни, за да помагат в училище. Министърът подчерта, че както за децата, така и за учителите ще бъдат въведени определени наказания.

Вълчев изрази своето безпокойство за резултатите на зрелостниците от предстоящите матури. Според него въвеждането на по-гъвкава скала за оценяване ще бъде в полза на децата.

"Разбира се, че при 4-бална система - 3, 4, 5, 6 в България, ние бихме могли скалата от 100 да я разделим на 4, за да бъде в полза на децата. Но според мен резултатите ще покажат, че правилното би било ние да изместим 3-ката по-ниско, петицата - където си е и шестицата, където си е", каза образователният министър.