
Застрахователите масово недоволстват, че парите които събират от водачите са недостатъчни, за да покрият щетите и от тази застраховка те са на загуба.
В столицата патрулите на КАТ изключително рядко засичат на пътя водач без задължителната застраховка. Нарушителите без полица карат стари коли в отдалечени малки селища, където контролът е изключително занижен.
На тях КАТ съставя акт с глоба до 600 лева и също така им отнема талона на автомобила, докато не представят валидна застраховка. КАТ призова застрахователните компании и Гаранционния фонд също да са активни в контрола и превенцията всеки водач да има застрахователна полица.
„Какво имам предвид - тези водачи, на които са им изтекли полиците, защото има масиви в Гаранционния фонд, да им изпращат писма и да ги подсещат”, обясни шефът на КАТ комисар Алекси Стратиев.
КАТ предлага също застрахователният бранш да въведе нова система на продажба и ценообразуване на полицата Гражданска отговорност. Водачите, които по-често предизвикват катастрофи да плащат по-скъпа застраховка, а примерните - пък да бъдат стимулирани с по-ниски премии.
"Говоря само за онези водачи, които са предизвикали катастрофи. Тези пък, които нямат никакви произшествия да плащат по-ниски суми. Така е в много страни от Европейския съюз", каза комисар Стратиев.
От 16 застрахователи дружества у нас, които продават полицата "Гражданска отговорност", 11 обявиха, че от този продукт не печелят нищо, дори отчитат загуби. Компаниите изчислиха, че за да имат поне малка печалба застраховката трябва веднага да поскъпне поне с още десет лева. Те отчетоха още, че през 2007-ма изплатените от тях щети по Гражданската огворност са се увеличили с почти 40 милиона лева.