Сваляне на регистрационните табели и глоби от по няколко хиляди лева - така държавата възнамерява да се пребори с превозвачите, които не плащат никакви такси и данъци към хазната.

В схеми за нелегален превоз на пътници участват всички - от автобуси през микробуси, до таксита и леки коли. Дублират натоварени извънградски линии и возят без разрешителни. По данни на бранша, годишно сивият сектор в транспорта генерира между 30 и 40 млн. лева.

"На пръв поглед това е нищо. Казвате една кола взима по 4 души, но като се дублират 4-5 коли, които да минат преди автобуса, ами той целият автобус вози около 30 души и те като му ги вземат 20 души, той не може да си покрие разходите”, обяснява председателят на БАСАТ Миролюб Столарски.

Автогарите гонят фалшивите превозвачи и ограждат територията си, но и това не помага. Обясняват, че не могат да се справят сами с нередовните превозвачи, защото те причакват пътниците извън самата автогара и дърпат приблизително около 15-20% от пътникопотока.

От средно натоварена автогара, превозвачите менте отмъкват около 200 пътника дневно. Оказва се, че и от ДАИ са безсилни.

"Превозвачи с множество актове, наложени наказания, продължават да извършват подобни нарушения. Явно икономическият стимул е по-голям от наказанията и възможностите, които предоставя закона”, смята Александър Цветков.

Проектопромени в Закона предвиждат на нелегален превозвач да се свалят регистрационните табели, а автомобилът да се спира от движение за шест месеца. При повторно провинение - за година. Глобите скачат до 3 000 лева. Промените ще бъдат гласувани от депутатите наесен.