Днес отново се изви опашка под дъжда за настаняване в общежитията на Софийския университет в Студентски град. Опашката е по-малка от вчера, но студенти и родители отново чакат поне час.

Според чакащите причина за дългото чакане е лошата организация, а според администрацията струпването на студенти и родители в точно определено време. 

Някои от студентите и вчера са чакали с часове, за да могат да се настанят, а други са се отказали, като са видели струпването.

По обед опашката значително намаля, а студентите разказаха, че днес са чакали в рамките на 30 минути до 1 час. Днес те се оплакаха и, че след вчерашното голямо чакане са останали много разочаровани от стаите си, в които условията са ужасни.

„Очевидно липсва каквато и да било организация от стана на университета. Работеше само една каса, на която студентите трябваше първо да платят таксата за общежитие, а след това се редяха на нови опашки, за да получат настанителни заповеди”, сигнализира в неделя зрител на bTV в рубриката ни „Аз, репортерът”.

От ръководството на поделение „Социално и битово обслужване” към СУ обясниха, че за опашките не са отговорни нито служителите на касите, нито организацията е по-слаба. По думите на Евгения Гогова, която е директор на поделението, виновна е старата компютърна програма, която при повече заявки работи по-бавно.

Гогова заяви, че от 1200 класирани за общежитие студенти на касите са минали 700, а отделно 300 са настанени, без да чакат на опашки, за да платят. Тя увери, че онлайн системата за общежитията, която в момента има технически проблеми, ще работи след 1 октомври.

„Километричните опашки се получиха поради това, че на 27, неделя, е първият ден за настаняване на студентите в първи курс и 90% от тях решиха да се настанят в този ден. Отделно те идват с един или двама родители, които увеличават броя на хората на опашката”, коментира още Евгения Гогова.