Канадският математик Джон Майтън е убеден, че всяко едно дете може да заобича математиката. Според него, ако на детето ви математиката не му върви, причината е в начина, по който му се преподава.

Учете децата да откриват закономерности”, обяснява Майтън. В практиката си е забелязал, че ако на дете му се каже „Научи това и ми го повтори” то често губи интерес. Но ако учителят остави учениците сами да търсят и откриват отговорите, те неусетно стават ученолюбиви. „Работих с деца, които знаеха имената на всички герои от Хари Потър, но не можеха да смятат. И им казах така, представете си, че тези две цифри са като близнаците Уизли от Хари Потър”, разказва Майтън.

Съветите, които Джон Майтън дава на преподавателите, са да оставят децата да смятат заедно, а да не се делят на групи – добри и слаби по математика. Това ги демотивира, преподавателите трябва да ги обединяват в решаването на задачите. Учителите, които използват методите на Джон Майтън, са забелязала, че децата масово стават отличници по математика.