Климатичните и природни дадености на България ни поставят сред страните, които предлагат чудесни възможности за развитие на различни форми на туризъм. Къде обаче се намира страната ни на световната туристическа карта - вижте в рубриката „Мисия 360“.

Често пъти критикуваме собствения си туризъм и практики не без основание. От друга страна, у нас се предлага и създава качествен туристически продукт и е постигнато не малко. Това е причината да вървим напред и страната ни да е посещавана от все повече туристи от различни страни.

„Това, което ги впечатлява в България са пластовете от цивилизации и от различни култури, на които са живели по нашите земи. На второ място е нашата природа. Ние трябва да направим продукт, който трябва да бъде осъществим на първо място и да бъде атрактивен, и да бъде спазен. Работата на един туроператор е да комбинира работата на различни контрагенти - транспортни фирми, ресторанти, забележителности, музеи и преживявания, екскурзоводи. Липсата на екскурзоводи в България е много голям проблем“, казва Венелин Попов, управител на туроператорска фирма.

Формите на предлаган туризъм у нас са най-различни - планински, морски, бавен и културен туризъм, СПА и приключенски.

Снимка: Ладислав Цветков


През 2023 година отбелязваме 55% ръст на чуждестранните туристи, казва Юлиана Йорданова, началник отдел „Туризъм“ в община Пловдив.

У нас не е трудно да чуеш испанска реч в градове като София, Еелико Търново и Пловдив. Причината е, че до Коледа у нас са пребивавали над 72 000 испанци, което бележи ръст с предходни периоди.

„Всъщност испанците попадат в топ 10 на генериращите пазари за Пловдив, но не са само те. Радваме се на туристи от Румъния, Франция, Израел, Италия и Обединено Кралство“, сподели Юлиана Йорданова.

Без природа не може да има туризъм, а използването на природните ни дадености за предлагане на качествени храни се налага от редица туроператори у нас.

Снимка: Ладислав Цветков

„Предимствата на Албена не са само един от най-хубавите плажове, но това, че сме разположени в буферната зона на националния резерват „Балтата“, в който сме си поставили за цел да опазваме хабитатите и биоразнообразието. Съумяваме да затворим кръга на предлаганите услуги и в последните 7 години сме влагали по едно евро от всяка една нощувка и изцяло сме завършили стратегията си от фермата до масата“, разказва Красимира Стоянова изп. директор на „Албена тур“.

„Ние участваме навсякъде в огромна конкуренция и трябва много ясно да се разбере, че туризмът е един изключително конкурентен сектор. Всяка година ние се конкурираме пред големите туроператори и в своите държави те имат ранг на институция, особено държавите, които са източник за входящ за България туризъм“, заяви министърът на туризма Зарица Динкова.

Въпрос на големи усилия е кой ще спечели повече туристи.

„За северните държави е много важно да осигурят на гражданите си по-здравословна почивка в по-слънчева страна. От друга страна, тези държави, които могат да предложат тази услуга се конкурират за този входящ туризъм. Туризмът е важен сектор от икономиката, но всъщност политическото му значение е визитката, витрината на една държава“, допълни Зарица Динкова.

Големият туристически форум показва, че българският туризъм не работи сам за себе си, а се намира в много конкурентна среда. 

„Позитивизмът, особено в една индустрия, която е базирана на гостоприемството, е винаги е изключително важен. Трябва да сме позитивни, да работим заедно и така ще покажем по най-добрия начин всичко това, което прекрасната ни България предлага“, каза още министърът на туризма.

Туризмът е нашата визитка и е важно да работим заедно, за да върви напред.