Ние развиваме различни форми на туризъм сред които е и културен туризъм.

Ние имаме чудесни природни дадености и вековна история. Това е отлична предпоставка за развитието на културен туризъм. Нещо много важно, което трябва да се каже. За да го имаме и развиваме, основна роля играят хората.

„Имаме хора от цял свят, Африка, Азия, Америка, но разбира се преобладават тези от Европа. Мисля, че в България им харесва и научават една доста различна история от собствените си страни. Причините поради които се гордеем със страната си, това ги впечатлява. Нашата роля е доста важна, защото хората, които идват нямат никаква идея къде идват и ние оформяме някаква идея и те после ще се приберат в страната си ще седнат с приятели и ще им кажат какво им е харесало и това е отговорна задача“, каза Йоан Димов от София тур.

„Обичам това, което правя, горд съм с това, което правя и се гордея с държавата си и всеки ден работя да покажа красотата на нашия град и нашата държава“, добави той.

Това е един много добър пример с Джейсън, който е дошъл чак от Хон Кон, за да разгледа България

Хора като Йоан са истински посланици пред чуждите туристи за да представят нашата страна. Освен архитектурните и природни дадености, туристите у нас са посрещани и от други хора.

„Ние си създаваме нашия микро космос, но се радваме, че го оценяват доста българи, които са тук и доста, които са в чужбина. Като се връщат си взимат аксесоари и се радват на това което  намират и се радват на самата кирилица“, каза дизайнерът Юлиан Кирилов.

„Те също са оценявани от чужденците. Не знам как ги намират? През Инстаграм, Фейсбук или апликации, но ги намират дори в малките улички и са доста доволни и те. Поне при нас като идват казват, няма го това нещо в Париж, Лондон, има подобни неща но точно такова няма“, добави той.

Да посрещаш и се грижиш за туристите е и отговорност. Добър пример е да показваш на туристите подводната красота на Черно море

„Ние сме хората, които го подържат под водата и му даваме всички познания за да си изкара подводния трип“, посочи Найден Недев, водолаз инструктор.

„Този туризъм не е само косвено за водолазната школа. Той ще развие и ресторанта и хотела където хората ще дойдат. Примерно ако има подводен музей, доста хора ще дойдат да го разгледат“, добави той.

Ние сме част от античния свят и това ни дава предимство при развитието на културен туризъм. За да може да я показваме отново грижата е на хората

Хилядолетната история, която имаме без съмнение играе важна роля за развитието на културния туризъм у нас. Това, което е важно да се каже е, че тези предмети, които виждаме тук са в резултат на работата на десетки археолози.

Традициите са наше културно нематериално културно богатство, каквато е и местната кухня.

„Опитваме се да държим преди всичко на домашната храна и домашно приготвената храна. Затова ние си приготвяме всичко сами. И затова аз държа сам да си готвя всичко“, заяви Николай Стоянов, собственик на къща за гости.

„Боб с манатарки е на първо място това което се харесва. Скарата, домашна наденица. В Копривщица попаднахме съвсем случайно и останахме тук. В Гърция можеше да останем и да правим по-голям бизнес, но решихме да се върнем. Носталгия по България, но не съжалявам за нищо. Тук съм щастлив и правя това което искам. Наши клиенти са 90% чужденци. Ние сме част от културния туризъм. Как да не сме. Показваме бит и традиция“, категоричен бе той.

България е страна с вековна история и не е никак случайно, че редица обекти от материалното и нематериалното културно наследство са вписани в списъка на ЮНЕСКО като обекти и традиции от световно значение.