Чували ли сте за споделено работно място. Александър Китов се връща от Германия с идеята да създаде място, където фирми си наемат пространство за свой офис.

„Тук си наемат пространство програмисти, дизайнери, блогъри , маркетолози”, споделя идеята си Александър. Просто влизат в залата, избират си бюро, получават интернет, място за срещи с партньори и клиенти, могат да плащат наем за седмица, месец или ден. Проектът стартира без бюджет.

Той разказва, че година и половина след идеята е работил с нулев бюджет. „Това включваше разработване на пазара, реклама, търсене на партньори, на клиенти”, допълва бизнесменът.

В последствие продават една трета от компанията си на фонд за рисков капитал и с парите наемат сградата и започват дейност.

Борил Богоев също разказва, че е започнал бизнеса си с минимален бюджет, сега често консултира предприемачи.

„Първо трябва да се положат сериозни основи за този бизнес, за което не се изискват пари. При малкия бюджет се налага обикновено да си много креативен, трябва да си находчив и да постигаш максималното с минимални средства. Контактите са много важни”, дава ценни съвети Богоев..

Той е на мнението, че всичко преди самото реализиране на идеята може да се случи без бюджет. „Човек валидира идеята, проверява дали би имала пазар , клиенти, този зародиш на идеята трябва да се направи без бюджет, защото най-често там идеите умират”, категоричен е Борил.