„Столичната община не е внесла за съгласуване в отдел “Пътна полиция” проекта със съответните скици и чертежи, върху които са нанесени маркировката, знаковото стопанство и допълнителните съоръжения на пътното платно“.

Това обявиха от СДВР относно новата организация на движението в централната част на столицата в района на булевардите „Витоша“, „Патриарх Евтимий“ и „Фритьоф Нансен“.

От столичната полиция допълват, че това е изискване, залегнало в нормативен акт на Министерството на регионалното развитие и благоустройството - Наредба № РД-02-20-2 от 24.10.2022 г. за организиране на движението по пътищата, отворени за обществено ползване.

„Едва след като завърши съгласувателната процедура се узаконява проектът за организация на движението“, посочва СДВР.

От Столична община отговориха, че проектът е одобрен от Постоянната комисия по транспорт, организация и безопасност на движението при Столична община.

"В тази комисия задължително присъства представител на ОПП при СДВР, който е подписал протокола без забележки, с което проектът се съгласува", посочват от СО.

В своя позиция от 10 май общината обяви, че проектът отговаря на всички законови изисквания:

„Да, проектът за новата постоянна организация на движението е напълно законен. Той е изработен от пътни инженери с пълна проектантска правоспособност в общинското предприятие „София-проект“.

„Проектът е в пълен синхрон с Общия устройствен план на Столичната община, подробните устройствени планове за зоната на бул. “Патриарх Евтимий”, Генерален план за организация на движението (изготвен от "Мотт МакДоналд") /ГПОД/, План за устойчива градска мобилност от 2012г. /ПУГМ/, Визия за София, Програма за София /ПИРО/, София - Град за хората, арх. Ян Геел, както и редица други стратегически планове и програми“, уточняват от общината.

Снимка: Ладислав Цветков

„Булевардът трябва да е достъпен за всички и да е безопасен. Ако направеното не е оптимално, кметът на София ще преразгледа своето решение. В момента следим ефекта“, заяви зам.-кметът на София по финанси Иван Василев в предаването „Лице в лице“.

„Цялото това нещо се прави, за да може средата да стане много по-безопасна както за пешеходците, така и за велосипедистите. Просто искаме да свалим велоалеите от тротоарите и да ги положим на пътното платно“, добави той.