„Внасяме предложение за вкарване обратно на контрола на държавата в пристанище „Росенец“. Нашето предложение ще прекрати концесията на пристанище „Росенец“, която беше увеличена от служения кабинет с 24 години без мотиви“, каза съпредседателят на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков в Народното събрание.

„Контролът върху това пристанище е ключов за България“, посочи той. По думите му в миналото винаги е имало съмнение какъв е контролът.

„Нашата цел е влизането ни в Шенген и това е ясна стъпка в тази посока“, каза Петков.

„Транспортното министерство заяви, че може да оперира пристанището и няма да има никакви проблеми с това. Вместо да има концесионни такси ще има приходи“, подчерта Петков

„Тази стъпка е в съответствие с регламента на ЕС във връзка със санкциите срещу войната. По този начин заявяваме, че Шенген е наша цел, че няма да се предават български ключови обекти без мотиви“, категоричен бе Петков.

„Вярваме, че ГЕРБ-СДС ще подкрепят това предложение, защото заедно сме си сложили приоритета Шенген. Показваме, че България има воля. Беше учудващо когато тази концесия беше увеличена. Българската граница става под български контрол и ние може да кажем на нашите европейски партньори, че не трябва да се притесняват за този обект“, заяви той.

По думите му „Лукойл“ ще продължи да използва пристанището, но ще плаща такса, а не като концесионер. „Това е идеята, че заплащането на такси към държавата ще бъде начина, по който това пристанище ще оперира“, посочи Петков.

Прекратяването започва в едноседмичен срок. „Даваме си къс срок, защото вярваме, че МТ е с пълните възможни да оперира това пристанище. Няма смисъл от забавяния“, подчерта съпредседателят на ПП.

ПП-ДБ и ГЕРБ-СДС още се обсъждат как да изглеждат текстовете за прекратяването на концесията на Лукойл.