Движението по Дунав мост за камиони и тирове ще бъде спряно поне за месец. Появилата се вчера дупка в стоманобетонната плоча на конструкцията, която е широка повече от метър, доведе до ограничаване на трафика днес по обяд.

Отворът временно е покрит с метални плоскости, но трябва да бъде направен ремонт. Заради студеното време обаче, все още няма яснота кога ще започне и колко време ще продължи. Докато ремонтът приключи, движението ще става само в едното платно. Според експертите причините за отворилата се дупка е остарялото съоръжение и натовареността му.

„Едно съоръжение на 60 години оразмерено и измислено, самият бетон, самите влагани материали, за условия в пъти по-ниски от конкретните, няма как да очакваме да има толкова изключително дълъг период”, заяви Георги Златев, който е директор дирекция „Развитие на пътната инфраструктура"в АПИ.

Повече от 100 товарни автомобила се струпаха по-рано днес двете страни на моста, информира кметът на Русе Пламен Стоилов.

Председателят на Съюза на българските превозвачи Валентин Боянов алармира по-рано, че заради ограниченото движение по съоръжението се е образувала 4-километрова опашка от ТИР-ове. По думите му, товарните автомобили са били спрени от движение твърде късно и в резултат от вибрациите отворилата се вчера дупка се е разширила до отвореното платно в посока Румъния, предаде агенция „Фокус”.

„Започнали са да пренасочват товарните автомобили в района на Бяла към ферибота в Свищов. Могат да ги насочват или към Кардам, или към Видин, Оряхово, Свищов,” заяви Боянов.

Във връзка със ситуацията от Фериботния комплекс „Свищов – Зимнич” съобщиха, че графикът на фериботът може да работи непрекъснато, за да облекчи струпването на тирове, които се насочват натам след затварянето на моста. Фериботният комплекс е алтернатива на Дунав мост за всички пътуващи към Румъния и Централна Европа, уточняват от там.

Докато фериботният транспорт се сочи за алтернатива на Дунав мост, от Областното пътно управление в Силистра предупредиха, че фериботната връзка с румънския град Кълъраш не работи от години.

Вече се премахват указателните табели за фериботния комплекс край Силистра, за да не се получи струпване на автомобили на неработещия ферибот и да се създадат допълнителни затруднения за движението.

На територията на Румъния оперират румънски фирми, които обслужват автомобилите на техни разноски. Капацитетът на платформата обаче е ограничен и това е причина за „задръстванията". От Гранична полиция потвърдиха информацията пред БТА, но уточниха, че няма затруднения на българска територия.