Опитите България да бъде рекламирана в света продължават да удрят на географски неточности. След като словото на президента Росен Плевнелиев на Нова година прати Родопите в Колорадо заради сгрешена снимка, от Българската агенция за инвестиции представиха страната с „орязана” ширина.

В клип, публикуван на страницата на агенцията във Фейсбук, (малко след като орязаната карта на България обиколи електронните издания, клипът бе свален от страницата на Агенцията - бел ред.) очертанията на България, представени графично, се разминават с реалните по югозападната граница с Македония. Регионът на Петрич и Сандански липсва в очертанията на картата, начертана от организацията.

Агенцията е посочила 30-секундното видеото като „Един от промоционалните клипове на България, които се показват по CNBC и Bloomberg в Европа и Азия, както и по CNN в САЩ”. В него страната е показана като гостоприемна за инвестиции, а посланието е насочено към търсещите възможности да развиват бизнеса си в ЕС.

Посочени са приоритетите на държавата и България е описана като единствената с повишен кредитен рейтинг, с плосък данък само 10%, с млади работници, които говорят поне един чужд език, и с осмото си място по бързина на интернет.

Основното мото на клипа е „Елате да разгледате и се върнете да инвестирате”. Къде обаче остава не съвсем точно, според видеото.