Транспортният бранш е заплашен от фалит. Това твърдят самите превозвачи заради заплахата от нова евродиректива.

Тодор Тодоров работи като международен шофьор повече от 10 години. Пътува редовно до Англия и Германия, като командировките му обикновено продължават около три месеца. Ако европейската директива се приеме, ще се наложи на всеки три седмици да се прибира до родината си.

Тодор е категоричен, че това не му е изгодно финансово.

Собствениците на транспортни фирми са категорични, че това би ги обрекло на фалит.

„Това означава да прекратим тази транспортна дейност, която сме извършвали до момента. Досега пращаме шофьорите за около 4 месеца и ги прибираме. След един месец пак ги пращаме, тоест няма никаква възможност повече да се работи”, смята Славчо Сиджимков, собственик на транспортна фирма.

Според бранша директивата е насочена срещу държавите, които имат добре развит транспорт.

„Когато се приберат 40 хиляди камиона, всичко ще се срути, тоест отиват вече около 70 хиляди фирми, работниците остават на улицата, кредитите и лизингите обаче остават”, коментира Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи.

Според заместник-транспортния министър Ангел Попов нещата не стоят точно така.

„Не са три седмици, а шест. У дома не значи прибиране по адресна регистрация. Има работна група „Транспорт” от 28 държави. Едната от тях – България, няма право на мнение”, коментира той.

Превозвачите се заканват да блокират граници, ако до месец държавата не намеси адекватно.