Новата част на АМ „Струма” – без дълъг тунел
Според експертните оценки строителството на новия участък ще отнеме най-малко четири години
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 2
    3
АМ Струма
Снимка: bTV

В новата част от магистрала „Струма” няма да има дълъг тунел – това е заложено в идейния проект за изграждането на автомагистралата през Кресна, който спечели обявения конкурс на Пътната агенция.

Проектът предвижда изцяло нов път от близо 24 км. Голям тунел няма, но ще има общо пет по-малки. Три от тях все пак ще са с дължина над 1000 метра. Участъкът ще има и 16 виадукта.

В проекта е включен и обходен път на Кресна с дължина от 5,5 км, като по него също ще има два тунела.

Еколозите обаче настояват или да има дълъг тунел, или трафикът да бъде изцяло изведен от Креснеското дефиле.

 

Строителството на АМ „Струма” до Кулата може да започне напролетВ посока границата ще бъде по старото трасе, а към София ще се изгражда изцяло ново трасе

По новия път ще минава трафикът от Гърция към София.

Сега съществуващият път, който е един от най-натоварените в страната и е сред рекордьорите по катастрофи, ще се използва от пътуващите в посока от София към Кулата.

Изграждането на пътя ще струва 725 млн. лв., а от фирмата, чийто идеен проект беше избран, обясниха, че строителството ще бъде сложно заради планинския релеф.

Предстои да бъде обявен конкурс за изпълнител на проекта.

Според експертните оценки строителството на новия участък от магистрала „Струма” ще отнеме най-малко четири години.

Вижте още във видеото:

  • 2
    3
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре