Гневът на властта се стовари върху ресторанта с такса „Стол”
КЗП ще глоби заведението, провериха го и данъчни, след като вчера вечерта даже премиерът се ангажира със случая
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    4
Такса стол
Снимка: bTV

Комисията за защита на потребителите ще наложи санкция на ресторанта, който стана известен с въвеждането на такса за празен стол. Причината – на клиентите е бил предоставен документ, предполагащ плащане за услуга, която не се предлага в менюто, обясни председателят на комисията Димитър Маргаритов, цитиран от нейния пресцентър.

В свое телевизионно интервю той направи аналогия с още един предизвикал полемика случай от миналата година в друго заведение – въвеждането на такса за играещи си деца на посетители.

Публикуваната в социалните мрежи бележка с такса „Стол” скандализира обществото. Туристическият министър Николина Ангелкова и даже премиерът Бойко Борисов се заеха с темата, след като тя стигна до медиите, а в социалните мрежи потребители обвиниха институциите в бездействие.

Такса „Стол”: Рекет или превъзпитание на проблемни клиентиСлужебен бон от заведение в Созопол предизвика бурни реакции в социалните мрежи

„Надявам се да не стигнат до там да измислят половин запълнена маса или нещо подобно, но това е абсурдно, още повече, че вреди изключително много на имиджа на българския туризъм. Със сигурност ще има глоба за нелоялна конкуренция”, подчерта тя.

По думите й при проблем с посетители персоналът трябва да търси помощта на МВР, а не да се търсят "иновативни начини" като този със сметката.

Удостоверението на заведението се оказва на името на друг ресторант, затова през миналия месец заведението  е стартирало процедура за промяна на обстоятелствата, каза министърът.

Управителят на заведението в Созопол: Такса „празен стол” е единичен случайБяхме предизвикани, взехме грешно решение да приложим нормална ресторантска практика, каза пред bTV Тони Матеев

Стигна се и до проверка на данъчните. Нейното заключение обаче е, че всичко в ресторанта е изрядно. „Ето ви, това е копие от фискалната бележка от касовия апарат, от която се вижда как всяка една поръчка е била отразена, т.е. от фискална гледна точка имаме поръчка, имаме сума, тази сума е отчетена във фискалното устройство”, каза пред bTV говорителят на НАП-Бургас Христо Узунов.

Как обаче се стига до странната допълнителна такса в служебния бон? „Започнаха да се държат много лошо със сервитьора, арогантно поведение, той идваше при мен, не искаше да ги обслужва. И решихме просто да се заядем с тях, не да им вземем парите, а просто да видят, че не може да се постъпва по този начин”, обясни салонният управител Михаела Кятина.

  • 0
    4
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре