Дончо Атанасов подаде оставка като член на Управителния съвет на АПИ, научи bTV.

Вчера прокуратурата обвини Дончо Атанасов и Светослав Глосов, и директор на дирекция в Агенция „Пътна инфраструктура” за автобусната катастрофа край Своге миналото лято, при която загинаха 20 души.

Пет длъжности лица, ангажирани с ремонта на този участък от пътя, са с обвинения.

Според прокуратурата чрез свои действия и бездействия, при условията на независимо съпричиняване, те са причинили по непредпазливост, заедно с водача на автобуса Григоров, смъртта на 20 пътници и средни телесни повреди на 8 пострадали.

Дончо Атанасов и Светослав Глосов са обвинени за това, че в качеството си на членове на Управителния съвет на АПИ, не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ, с цел да набавят за ДДЗД „Трейс Своге“ облага и от това са настъпили значителни вредни последици.

Според прокуратурата облагата за ДДЗД „Трейс Своге“ се изразява в неизвършването за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатираните дефекти. От това са настъпили значителни вредни последици за шофьорите, ползващи пътния участък, и това е поставянето им в опасност от реализиране на ПТП, изразяваща се в по-дълъг спирачен път и загуба на стабилност на превозните средства при маневра в следствие на намаленото съпротивление на хлъзгане на посочения участък.

Обвинени са също изпълнителният директор на „Трейс – София” ЕАД, технически ръководител, началник на Асфалтовата база и инженер, съобщиха от прокуратурата.

Още в деня след трагедията беше повдигнато обвинение на шофьора на автобуса Григор Григоров за причиняване на смърт по непредпазливост при нарушения на Закона за движение по пътищата.

Според заложените изисквания в асфалтовата смес е трябвало да има едър трошен камък. От заключението на експертизата се установява, че е вложен не трошен камък, а трошен варовик. „Липсата на едър скален материал води до това да не се създаде добър скелет на асфалтовия пласт и податливост за образуване на коловози и недобро сцепление между гумите на автомобила и пътната настилка. Това състояние на участъка от пътя в района на местопроизшествието се явява в причинно-следствена връзка с настъпилия тежък резултат”, отбелязват от държавното обвинение.

Установено е, че пътят в района на произшествието е следвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради. Установено е също, че в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на еластична предпазна ограда.

От събраните доказателства се установява, че монтираната в участъка на произшествието еластична предпазна ограда не би могла да задържи автобуса.