Преди началото на летния сезон служебният министър на туризма Илин Димитров коментира цените на плажовете у нас. Той бе категоричен, че те не са най-скъпите. Димитров се аргументира.

„Според договорите всяка година според инфлацията биват повишавана цената, която плащат наематели или концесионера. Тази година тя е по-висока, но след разговори с концесионерите стана ясно, че те ще се опитат да намерят буфери така че да предложат сходни цени на по-добро качество“, обясни той.

Димитров добави, че цени от 50 лв. за чадър и шезлонг за това лято са внушения.

„Това са подвеждащи медийни публикации, защото цената е до 50 лв. и това е максимална цена. Това че на километража на колата ви пише 250 км в час, не значи, че ви е карате с 250. Вие карате според правилата на движение. Тук правилата се определят от пазара. Има много концесии, които дори нямат таван, но ние сложихме. Има максимум сложен на някои концесии, защото така се презастраховат наемателите, ако инфлацията скочи нагоре“, каза още министърът на туризма.

За реклама на страната ни Димитров смята, че трябват повече пари. Засега се отделят 18 милиона лева. Той обясни, че рекламата се прави качествено, просто е недофинансирана. По думите му бюджетът за нея трябва да се увеличава стъпаловидно.

Според него страната ни губи милиарди всяка година от това, че в миналото не са добре развивани културният и балнео и СПА туризмът.

"В годините назад се е инвестирало основно по морето. Както виждате, сезонът става все по-къс. В момента разработваме дигитална карта с министерствата на земеделието и на културата, в която трябва всеки един обект да бъде картиран, всяка една забележителност да присъства и да може  туристите да си купуват билети онлайн, да гледат 3D визуализация и да има 3D екскурзовод, който да дава информация на различни езици", обясни още служебният министър на туризма.