В двузведния хотел беше много мръсно, във ваната имаше черни неща, а в някои стаи нямаше канали, условията бяха много лоши. Това разказа пред „Тази сутрин” Анна-Мария Тарасова, ученичка в 8 клас в Търговско-банковата гимназия в София. Тя е едно от децата, които бяха зарязани в Испания от туроператорската фирма „Гъливер травел”.

16-годишната Илина Царска пък разказа, че в хотела, в който са спали първата нощ е имало наркомани и пияници, които са се държали неадекватно. Условията не бяха подходящи за ученици, категорично е момичето.

Децата потвърдиха, че от вчера са настанени в нов 4-звезден хотел. Те обаче знаят, че са платени само две нощувки и нямат представа дали екскурзията им ще продължи до вторник, за което са платили техните родители.

Вчера стана ясно, че деца от 8, 9 и 10 клас от Търговско-банковата гимназия са спали в хотел с условията на бежански лагер, защото при пристигането в Испания се оказва, че нощувките на групата не са платени. Родителите на учениците са платили за екскурзията още през февруари, парите обаче не са стигнали до испанската агенция посредник. Средствата са били достатъчни само за първите две нощувки в Любляна и Кан, за нощувката в Испания парите са дали шофьорите на автобуса и някои от възрастните в автобуса.

И тази сутрин имаше гневни родители пред офиса на фирма „Гъливер травел” в София. Там беше и шефката на фирмата Ирена Гришева. Тя обяви, че фирмата не носи отговорност за условията в хотела, защото имало разминаване в категоризацията между България и Испания.

По думите на помощник-директора на Търговско-банковата гимназия Венцислав Гълъбов училището не за пръв път работи с тази агенция. Миналата година колегите са организирали екскурзия и доколкото зная не е имало проблеми, обяви той.

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов обяви, че за две години срещу „Гъливер травел” има 30 сигнала, а комисията е извършила 20 проверки и е наложила 6 акта, но те се обжалват в съда. Той посъветва хората, които стават жертва на некоректни туроператори да звънят на КЗП, която има 24-часова линия за връзка.

Димитър Попов, председател на Асоциацията на туроператорите пък съветва родители, които изпращат децата си на екскурзия в чужбина, да проверяват предварително в хотела дали всичко е платено. Според него у нас трябва да се създаде гаранционен фонд, каквито има в други европейски държави, който да поема разходите при подобни проблеми.