"По магистралите в България на всеки 12 километра загива по един човек". Това заяви пред bTV комисар Алекси Стратиев, заместник-директор на "Охранителна полиция".
По първокласните пътища, където движението е двупосочно, жертвите са на всеки 18 километра, сочи още статистиката.
"Най-черният път през пролетта е София – Кулата, а през лятото към морето", допълни комисар Стратиев.
Жертвите за последната година обаче драстично намаляват. Според заместник-директора на "Охранителна полиция" причините за това са комплексни – засиленият контрол по пътищата, подобряване на инфраструктурата, както и подобряването на подготовката при водачите.
"Миналата година жертви на пътя са 657 души, докато предходни години е имало над 1500 загинали. Така България се нарежда в първата четворка на ЕС за страните, където жертвите на пътя намаляват", заяви комисар Стратиев.
В момента обаче не само в България, но и в ЕС се бие тревога за мотоциклетистите, където се запазва нивото на нещастни случаи.
"Само по Великденските празници за един ден трима мотористи загинаха. Причините за това най-често са висока скорост, несъобразена с пътните условия", поясни комисар Стратиев. По думите му в някои западни страни има отделна лента за движение на мотористи.
11% от жертвите на катастрофи са предизвикани от неправоспособни водачи, сочи още черната статистика.
Европейският съюз е маркирал 7 стратегически цели, целящи подобряването на движението до 2020 година, като една от тях е повишаване на изискванията за издаване на шофьорска книжка.
Що се отнася до глобите и наказанията комисар Стратиев заяви, че НАП оказва много голямо съдействие за събирането им.
"Тези, които не са си платили глобите, просто ги предаваме на НАП, така че няма измъкване. Ако глобите са прекалено големи и шофьорът не може да ги плати, може да му замине и някакво имущество", обясни Алекси Стратиев.
Според шефа на "Охранително полиция" проблем са ниските глоби при пешеходците. По думите му има идея да се увеличи санкцията за възрастни, които превеждат неправилно през улицата деца.