В железниците трябва да се работи последователно и дългосрочно, а не на парче, защото в противен случай проблемите ще продължат. Това обяви служебният министър на транспорта Николина Ангелкова в „Тази сутрин” след последните инциденти с влакове.

В БДЖ има проблеми, неслучайно започнахме ежедневна работа и дискусия със социалните партньори, както и с ръководствата на двете компании - НКЖИ и БДЖ. Спешно взехме мерки, отбеляза тя, като допълни, че те дават резултат и възможност за координация.

Министърът коментира предотвратения инцидент на гара Безмер с бързият влак от София за Бургас и експреса от Варна за София, като заяви, че става въпрос за човешка грешка.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Грешка е на стрелочничката. Тук бих искала да благодаря на професионализма на машинистите. Затова тези мерки дават резултат, защото те са свързани с координацията между БДЖ и НКЖИ, между двете дружества, защото именно координираните действия на мерките избегнаха една голяма трагедия”, заяви тя.

Ангелкова обясни, че организацията на движението се е извършвало ръчно, както е на всички гари, където се извършват ремонти. Затова се предприети всички мерки – влиза се например с най-много 25 км/ч, затова и машинистите са успели да предотвратят инцидента, коментира още тя.

По думите ѝ ще има наказани със сигурност. „Всеки трябва да си носи своята отговорност”, отбеляза тя.

Служебният министър призна, че примерите с проблеми са много и затова отново призова за последователна и дългосрочна визия и координирани действия между оператора и между управителя на железопътната инфраструктура, които да помогнат за решаването ѝ.

Тя отбеляза, че има финансов недостиг в железниците, както и навсякъде. „Това е жив организъм, който е болен, и затова нещата трябва да се адресират в своята последователност и отговорност”, каза още Николина Ангелкова.

За проблемния участък на магистрала „Струма” между Сандански и Кулата тя каза, че е изпратено предизвестие на фирмата изпълнител, която не е изпълнила задълженията си и се очаква след избирането на нов строител Лот 4 да бъде приключен от 2015 г. Цялата магистрала до Гърция пък трябва да бъде завършена до 2020 г.