Петролът и горивата счупиха поредния рекорд. Дизелът се продава за 2, 70 лева в родните бензиностанции, а безоловният А 95 стигна 2, 57 лева. С това отбелязваме нови най-високи цени от 2008 година досега.

Така за първи път от 20 години насам Георги Стоичков е готов да спре работа. Растящите цени на горивата видимо намаляват приходите. От общо 50 камиона във фирмата за постоянно от движение са спрени 10 машини в очакване на по-добри времена.

"До три месеца ако горивата се повишат и цените на услугите не се повишат, 50 на 100 хората просто ще фалират", обясни Георги Стоичков, собственик на транспортна фирма.

Собственикът планира намаляване на заплатите и уволнение на част персонала. Това обаче не отговаря на

ЕС се смята за клуб на богатите, така че акцизът е един и същ и за тях, и за нас. Проблемът е в доходите. Тези правила са приети преди да има бедни страни в съюза.

Георги Ангелов

въпроса му: Защо цената на дизела продължава да чупи отрицателни рекорди?!

Според европейския енергиен портал цената на нафтата в България е 2, 66 лева с ДДС на дребно, което се различава с около 5-6 стотинки от реалните в родните бензиностанции.

Откъде всъщност идва разликата и как се образува цената на горивата, поне според търговците?

Георги наблюдава и записва как точно се е променяла цената на горивото през последните години. Тази сметка често е непосилна за обикновените шофьори.

Ако със средната за страната работна заплата през 2009 година сме купували 352 литра нафта, точно 3 години по-късно средният ни доход стига за близо 100 лира по-малко.

Любопитен факт е, че след поредното от нова година насам увеличение на дизела с около 30 стотинки, в България купуваме най-скъпата нафта в Европа в сравнение с цените на бензина. Търговците обаче не са съгласни с тази сметка.

"Поради намаленото търсене на бензина в този зимен период, цената на бензина за крайния клиент се държи изкуствено по-ниска, отколкото трябва да бъде, а цената на дизела е пазарна, на нива, които са нормални, затова има този дисбаланс в момента", обясни Станимир Смилков, търговски директор на петролна фирма.

По-скъпото гориво вече се отразява и на автобусните превози. В края на месеца или най-късно в началото на февруари можем да очакваме ново увеличение на цените на билетите с 5%. Това съобщиха за bTV от асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт.