Резултатите от националното външно оценяване на учениците от седми клас са по-добри по всички показатели в сравнение с тези от миналата година. Има повече шестици, по-малко двойки и около 75% от децата са работили и по втория модул от теста.
Това съобщи в студиото на „Тази сутрин” Евгения Костадинова, която оглавява дирекция „Съдържание на предучилищното и училищното образование” към Министерството на образованието.
След като резултатите от матурите на седмокласниците станаха ясни преди седмица, вчера от МОН публикуваха анализ на работите им. Според него тази година шестиците по математика са с около 1000 повече от миналата.
„Няма регионално разпределение на по-високите и по-ниските резултати”,отбеляза още Костадинова. По думите ѝ традиционно София, Смолян и Варна са регионите, в които учениците са показали най-високи резултати, а Разград, Сливен и Ловеч – тези с най-ниски.
В статистиката на училищата с най-добри резултати има и частни, и държавни училища.
„Има разлика между социално-икономическото положение на родителите, образователния статус, майчиния език и съответно образователните резултати”, поясни още тя.
Оказа се, че по български език учениците срещат най-големи трудности при разпознаването на главните части на изречението и правописа на гласните в неударени срички. По математика пък най-сложно е решаването на текстови задачи.
След матурата по математика стана ясно, че една от задачите в теста е била с грешно условие. Никой седмокласник обаче не се е затруднил с нея, твърди Любка Раденкова, която е проверяващ учител по математика. По думите ѝ децата са се справили с нея, защото поначало те работят с чертежи, които служат само за онагледяване на задачите и не използват реалните им стойности.