Не се продават толкова билети, колкото са пътниците. Това каза в предаването „Тази сутрин” изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев в коментар за претъпканите вагони и студени купета във влаковете на българските железници.

Снимка: Архив, БГНЕС
Снимка: БГНЕС

Според Недев за проблемът с препълнените влакове има обяснение. В много от случаите статистиката на железопътната компания показвала, че броят на продадените билети е доста по-малък от този на пасажерите, което означава, че има много гратисчии.
Когато ръководството на държавната жп компания изпратило експериментално влаков билетен касиер във влака по линията София – Драгоман, събраните приходи скочили с 34%.

Проблемът с безплатно ползващите услугите на БДЖ не може да бъде решен от Транспортна полиция, тъй като тя се занимава предимно с произшествия, стана ясно от разговора.

Йордан Недев е на мнение, че в БДЖ би било много скъпо и трудно да се монтира система за таксуване, подобна на тази в метрото. ЖП гарите не позволяват и канализиране на пътникопотока. Но дори такава система да бъде създадена тя не може да спре 100% от гратисчиите.
„Аз съм се возил без билет в лондонското метро,” призна шефът на БДЖ, с уточнението, че става въпрос за експеримент.

Ръководството на държавната железница смята да увеличи събираемостта на плащанията за превоз чрез увеличаване на начините за плащане на билети и то безкасово. Много хора не си плащат не защото не искат, а защото не им се чака на опашка пред гишето, посочи Недев. По думите му така се стига и до плащане на ръка на кондуктора, като тези средства не се отчитат.

От средата на годината ще можем да си купуваме билет за влака в Интернет, увери изпълнителният директор на БДЖ.
„Увеличаването на каналите за дистрибуция и затягането на контрола ще повишат броя на продадените билети,” прогнозира с оптимизъм Йордан Недев.

По-добрата новина за пътниците, е че БДЖ ще се сдобие с нови вагони от май, а от следващото лято трябва да се повиши и средната скорост на влаковете.