През 2018 г. ще може да започнем проектирането и да видим колко ще струва, заяви в предаването „Тази сутрин” министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков относно обмисляното разширяване на АМ „Тракия” в участъка между Пловдив и София.
Това е най-натовареният път у нас и в пикови дни през него изминават по 40 хил. автомобила.
„В момента се извършва оценка за възможното разширяване с поне по една лента в посока, като до края на годината ще сме готови с двата анализа”, добави Нанков.
„Има пет варианта за трасето на АМ „Струма” през Кресненското дефиле, но най-адекватният е т.нар. „полуизточен вариант” – трасето към Солун остава по вече съществуващата част на дефилето, с оширяване и изравняване на завоите, с обход на Кресна, а в посока София трасето се качва над дефилето”, коментира още Нанков.
„Това е най-евтиният вариант, четири пъти по-евтин от тунела, но това е и най-сигурният вариант. Дефилето на Кресна е и най-сложният от сеизмична гледна точка път – тунел няма и не трябва да има”, добави той.
По думите му полуизточният вариант е и най-добрият от екологична гледна точка.
Последният срок за началото на строителството на АМ „Струма” е 2019 г. В противен случай тя ще се довърши с национално финансиране.
Относно въвеждането на системата за тол-таксите министърът заяви, че има процедури по обжалване, които бавят въвеждането ѝ в момента се обмисля вариант тя да се изпълнява от специално създадена държавна компания.
„В момента одиторска фирма ни остойностява какъв е размерът на щетите за обжалването – за момента е 1,5 млн. лв. на ден”, посочи министърът.
„През 2018 г. тол-системата ще заработи. Седем месеца е срокът на внедряване и в края на 2018 г. тя трябва да започне да генерира финансов ресурс” каза още регионалният министър.
Запитан каква оценка дава на себе си и на правителството след 100-те дни управление на кабинета „Борисов 3 ”, той заяви,че е абсурд да си даде сам оценка или оценка на кабинета.
„Винаги може повече, а бъдещето ще докаже, че ще се справим с тежките задачи”, каза още той.